keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Vähän enemmän pakkasta!

Mulla oli tänään päällä igluja rakentamassa sukat, kahet villasukat ja neljä numeroa liian isot nahkasaappaat, kahet pitkät kalsarit (toiset merinovillaa!) ja toppahousut, kerrastopaita, villapaita, flanellipaita sekä kaksi toppatakkia, kaksi kaulahuivia, pipo ja kinttaat. -17.1 näytti mittari ko tulin kotia. Jee talvi on niin kiva.



Kämppis ryömi tänään housut kintuissa mun huoneeseen esitteleen polvia jotka otti vähän damagea päivällä kun se liukastui niin että toisessa kädessä oli moottorisaha ja toisessa mänty eikä tajunnu päästää kummastakaa irti niin kaatui. En haluais ikinä normaalia kämppistä.

Arvatkaa mikä olis ihanaa? Olisi niin paljon aikaa, että voisin sanoa kaikille ystäville, joita en ole pitkään aikaan nähnyt, että: ”Moi, voisin tulla käymään kylässä milloin tahansa kun sinulla on aikaa.” On raskasta kun ei fyysisesti kykene joka paikkaan.

Mua ärsyttää nykyään tosi harvat asiat. Yks juttu on kyllä huonosti organisoitu työnteko, eli turha haahuilu, ei selvää johtajaa ja se että kukaan ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Turhaudun, mulla olisi muutakin tekemistä kun seistä lumihangessa tuijottamassa muutamia valonsäteitä eli päivää ennen kuin se on taas ohi.

Kun mainitsin tästä ”muusta elämästäni” koulun ohella opettajalleni maanantaina, niin hän vaikutti ymmärtäväiseltä ja halasi minua. Siis, totta kai jos on lyhyempi päivä niin haluan tulla siivoamaan vapaaehtoisesti lumovarastoa sen jälkeen, onhan tässä ollut vapaapäiväkin joskus pari viikkoa sitten ja seuraava tulee jo ehkä ensi vuoden puolella. Ai mikä joululoma? On meillä neljä päivää vapaata sitten vapun aikaan!

Mua ärsyttää sen lisäksi lähinnä epäoikeudenmukaisuus, se että kaikilla ei ole vapautta valita ja se että ihmiset joilla se on, niin ei osaa käyttää sitä. Se että ihmiset asettaa itselleen turhia esteitä ja vaikeuttaa sillä elämää. Rauhaa minä vain.

Ja vähän rakkautta.

Haen huomenna aamulla pikkusiskoni Sonjan Kolarista tänne viettään viikonloppua ja ihastelemaan pakkasta. Saa nähdä mitä kivvaa keksitään! Joudun olemaan iglujen rakentelusta pois, mutta lupasin tulla perjantaina tuplana paikalle niin tämä oli kuulemma hyvä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti