keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Lissää tunteja ja aurinkoa vuorokauteen, kiitos!

Jos joku haluaa nostaa mun onnellisuustasoa niin tuokaa S-Marketista irtokarkkeja tai tulkaa sängynreunalle soittaan kitaraa.

Sonja kävi täällä viikonloppuna. Sen kunniaksi täällä päätti olla jotain -23 astetta pakkasta eli kaunista ja mukavan raikasta. Pidin sille turistikierroksen Muoniossa, eli kurkisteltiin paikkoihin jossa en ole ikinä käynyt (esimerkiksi sveitsiläinen kahvila, joku vaatekauppa) ja käytiin kirpparilla. Illalla pelattii Carcassonnea ja kateltiin muun muassa eri lukioiden abivideoita youtubesta.

Perjantaina otin sen mukaan kouluun eli iglujen rakenteluun Torassieppiin, harmi ko ei enää ollu niin kylmä! Illalla oltiin kovasti lähdössä Pekkisen ja Esan kans Leville niin että voin samalla käydä morjenstaa Lauraa ja Mikaa, jotka oli siellä lomailemassa Oulusta. Olin eka koulun jälkee tekemässä koululla nutukkaita, ja ko menin Pekkisen kans sit autolle, niin sen auto piti merkillistä ääntä ja öljyvalo palo. Oltiin jossai välissä jo varmoja ettei päästäkkää lähtee ollenkaa, kunnes Tero tuli ja auto olikin okei ja lopulta lähettiin. Yöllä meille tuli viikonloppua viettämään myös Teron ystävä Jyväskylästä!

Lauantaiaamuna menin taas vaihteeksi kouluun tekemään nutukkaita. Illalla Aino kutsui luokseen saunaan, joten mä, Aino, Sonja, Annika ja Pekkis oltiin ilta Ainolla saunomassa, leipomassa ja syömässä voisarvia sekä laulettiin ja soiteltiin kitaraa hippiringissä kirjoitellen tarinoita (minä) ja jutustellen mukavia. Katottiin kans joku intialainen romanttinen komedia, joka muun muassa sisälsi insestiä, lapsiin sekaantumista ja pakkoavioliittoa, joten ei oltu ihan varmoja mikä siinä oli komediaa, mutta järjestettiin sitä sitten itse auraamalla Ainon piha (kierimällä alasti lumihangessa) ja leikkimällä lumisotaa pesuhuoneessa. Sunnuntaiaamu jatkui luonnollisesti koulussa nutukkaiden parissa, otin Sonjan mukaan orjatyövoimaksi.




Alkuviikon olen ollut koiratarhalla! Ollu ihan tosi kivaa. Päivät on aika pitkiä ja siinä huomaa hyvin miten vähän valoa on. Vaikka on aivan hauskaa niin kyllä ulkona oleminen ja koko ajan tekeminen väsyttää sen lisäksi että oon alkanu tuleen kipeeksi. Sydänlihastulehdus, täältä tullaan! Maanantaina mun ohjaajana oli sellanen kiva Esa, ja lisäksi tehtiin töitä yhessä Piitan ja sellasen sipoolaisen ysiluokkalaisen Tom-nimisen suomenruotsalaisen pojan (ei ole venettä!) kans, koska Adrienin ja Teron piti olla Piitan kans, mut Ade ei saapunu maanantaina ollenkaan kun oli töissä, ja Tero ilmesty vasta puolen päivän aikaan paikalle. Tiistaina oltiin sitten kaikki porukalla.


Mites muiden maanantaikoulupäivät? Meikä reenaa rekikoiria auringonlaskussa!

Oon päässy totta kai pelaan kakkagolfia, juottaan ja ruokkiin koiria, laittaan heiniä koppeihin talven varalle lämmikkeeksi, paijaamaan pentuja ja isompiakin koiria, ottamaan karanneita kiinni ja raahaamaan niitä valjakkoihin, mutta ehdottomasti parasta on ollut koirien treenaus eli reellä ajaminen! Tykkään ihan mielettömän paljon, oon harkinnu nyt kevään harjottelua jollakin koiratarhalla. Se ois sinänsä aika jännä että tekisin harjoittelut hevostallilla ja koiratarhalla, kun en kuitenkaan oikeastaan ole yhtään mikään eläinihminen.


Meillä oli yks aika jännittävä läheltä piti -tilanne tiistaina toisen reenin alussa, kun meillä oli kai vähän liian vahvoja koiria ja jarrut ei oikein pitäny. Mä, Tom ja Tero valuttiin lopulta portista yhtä aikaa ulos koirat vähän ristissä, Tom tipahti kai kelkasta, mutta Tero pelasti sen, mää pääsin lopulta irti ja vetää ohi, mut Teron yks koira jäi Tomin reen alle ja Teron piti mennä pelastaan sekin. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja yhdellä korjauskelpoisesti hajonneella reen kyljellä, tässä olis ollu aineksia isompaanki showhun.


En menny tänään kouluun. Oon kai aika kipeä, lisäksi ahistaa ja väsyttää ihan liikaa. Pari vapaapäivää ei tekis kauheen huonoa tähän väliin kun on ollu pari viimeistä viikonloppuakin koulussa ja töissä. Parempi että nyt vähän nukkuu niin jaksaa sitten aloittaa työharjoittelun ens viikolla. Oon päivän vaan pyykänny, nukkunu (tai toki heräsin jo seiskalta koska aamu mutta sain myös nukuttua vähän lisää myöhemmin) ja soitellu kitaraa ja pianoa. Välillä on ihan hyvä lintsata vähän elämästä.

Sitten Ansku soitti että lähde hänen ja Lauran mukaan Sannan Putiikkiin Sonkamuotkaan. Samalla Tero ja Pekkis tuli koulusta meille ja huijasin Pekkisen myös mukkaan. Ansku ja Laura löysi puukkovyöt, mää sain inspiraation tehä suklaatryffeleitä.

Lainasin mun suksia Lauralle perjantaina, ja ko sain ne takas niin suksipussista löytyi yksi ylimääräinen suklaalevy. Se pelasti ehkä mun elämän.

2 kommenttia:

  1. Määki haluan sinne Sannan putiikkiin sitte ku mulla on rahaa paljon nii voin ostaa kaikkee kivaa lappikamaa sieltä! Jos et keksi mitä ostat mulle joululahjaksi ja sulla on ylimääränen 90€ nii voit ostaa sieltä kirpputorilta sen hienon lappityylisen ponchotakki -asian mikä roikku siellä kassan vieressä!

    VastaaPoista
  2. Pidetään mielessä, _heti_ ko mulla on ylimääräset 90 euroa! Ja mennään!

    VastaaPoista