torstai 8. toukokuuta 2014

Elämä Muoniossa vapun jälkeen

En ole taas ihan varma mikä vuodenaika on kun välillä on aivan kesä ja välillä aivan talvi ja välillä jotain mikä muistuttaa etäisesti kevättä.

Vapunjälkeinen elämä alkoi karulla paluulla todellisuuteen: loput näytöt ja niihin liittyvät paperit ON TEHTÄVÄ, lajitunnistuskoe on tulossa ja linnut laulavat yhä. Samalla kun yrittää ajatella kahden viimeisen kuukauden puristusta eräoppaaksi valmistumisen toivossa, niin sitä yrittää samalla vaivihkaa kurkistella jos sitä olisi myös elämää tämän jälkeen.

Mulla on Helsingissä nyt siis valmiina kämppä ja kämppis sekä opiskelupaikka, ja nyt oli tullut postissa jopa kirjettä sieltä suunnalta että ilmoitahan itsesi läsnäolevaksi jos olet tulossa. Sitä yrittää treenata juoksemalla liian lumisissa metsissä vaikka halu lumettomiin metsiin on kovempi kuin pitkään aikaan ja kiipeilyhammasta ja etenkin -sormia ja -varpaita kuumottaisi päästä taas kallioille.

Päätin vähän myöhässä ilmoittautua Jukolaan vaikka se tietää viikonloppureissua Muoniosta Kuopioon ja olen myös henkisesti valmistautunut edustamaan vuosaarelaista lippukuntaa ensi syksynä erävaelluksen SM-kisoissa. Olen tehnyt liian pitkiä to do -listoja ja siinä sivussa yrittänyt pakata taas seuraavaan reissuun ja löytää lattiaa vaate- ja kirja- ja karttakasojen alta.

Illat olen kuunnellut liian kovaan ääneen lintujen soidinääniä ja naureskellut itsekseni, mun solukämppikset on kaikonnut jonnekin. Epäilen yhteyttä tähän.

Vapun jälkeisenä maanantaina koulussa oli bussiopastuksen ja ratsastuksen teoriaa. Saatiin tehtäväksi tehdä tulevalle Pajalan bussiretkelle 5-10 minuutin esitelmät. Toivekielenä oli englanti, mutta suomikin kuulemma käy. Priitta vihjaili että odottaa multa taas ihanaa runoa, joten olen yrittänyt tässä "hieman" mukavuusalueeni ulkopuolella vääntää englanniksi runoa aiheesta "1809 Tornionjokilaakson historiassa". Tää oli just se asia mitä kuvittelin tekeväni kun hain eräopaskouluun.

Tiistai ja keskiviikko olikin taas astetta jäätävämpiä päiviä, koska koulua oli iltaviidestä yhdeksään ja ohjelmana perhosidontaa. Sain aikaiseksi neljä perhoa; Zulu, Urpo Uppoperho, Nalle Puh ja Lumosimppu. Mitä rumempi perho, sitä paremmin kalaa. Toivottavasti pitää paikkaansa. Päivät olen istunut koneella ja tehnyt kaikkea tehtäviä jotka olisi jo pitänyt tehdä tai pitäisi tehdä viimeistään nyt. Ja käynyt lenkillä, vaikka polvi huutaa taas tuskissaan.


Toivon, että kukaan ei katso sähköposteista mihin kellonaikaan niitä lähettelen. Tälle illalle on tehty taas riskianalyysia, turvallisuussuunnitelmaa, tuotekorttia ja blogipostauksia. Oon maksanu laskuja ja velkoja ja ilmottanu itteeni kisoihin ja yrittänyt ahtaa mun jo nyt pian täyteen kalenteriin suunnitelmia tulevaisuuteen vaikka en haluais suunnitella tulevaisuutta. Ystäville on juteltu (suurin osa mun sosiaalisesta elämästä on internetissä täällä ollessani), lattia näkyy jo ja rinkka on taas pakattuna aamua varten - luvassa ois vielä pari päivää ratsastusta Levillä ja viikonloppu Rovaniemellä Piriannan luona. Tietokone taitaa lähteä mukaan.


Nyt sitten vielä se runo. "Ihanaa, kun olet niin luova ja rohkea!", sain palautteeksi viimeksi. YRITÄN NYT AINAKIN KOVASTI.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti